søndag den 18. marts 2012

Imens vi venter - del 1.5

Ja, det er lidt snyd, men jeg fik lyst til at udvide det forrige indlæg lidt. Først må jeg indrømme at det ikke var den femte version af logo'et. jeg har prøvet forskellige skrifttyper, men i virkeligheden er der kun 3(2½) versioner.

Men først lidt om processen. Jeg er selv en kæmpe fan af ekstramateriale og det kan man vel betragte det her som. Så for dem der ikke synes det er sjovt, kan man jo bare springe direkte ned til billederne.

Jeg har ikke kunne finde mine helt oprindelige skitser til logo'ets første version, men jeg har fundet nogle af de herlige tuschstreger jeg en gang imellem lader svinge over papiret.

I starten var jeg fokuseret på at der så mange elementer fra det overnaturlige med i logo'et som muligt, hvilket kan se meget tydeligt i de her skitser. Okay måske ikke  tydeligt. Men det var i hvert fald det jeg ville. På den første kan man også se forstadierne til nogle andre logo'er som I sikkert kommer til at se - på et tidspunkt

Kuglepennen er mig - den flotte grønne farve er min datter

Endnu tydeligere her. Man kan da ikke sige andet end at jeg virkelig forsøger.


Jeg skulle have været læge med den håndskift


De skitser producerede jeg de her logo'er ud fra:


Find fem forskelle

De her logo'er er tegnet for en tre-fire år siden og jeg har faktisk været ret tilfreds med det i lige så lang tid. Men ligeså stille blev jeg irriteret over hvor rodet det var. Jeg vidste at at det skulle dække over alle overnaturlige fænomener (inkl. superhelte) men det måtte kunne gøres mere enkelt. Så jeg gik igang med at lave noget faktisk research (som jeg burde have gjort fra starten af) og fremstillede den her samling af forskellige ministeriers logo'er.

Spændende, spændende

Det man hurtigst lærer ud fra de her logo'er er, at de alle sammen er forholdsvis kedelige og ikke nødvendigvis siger noget om ministeriet. Så jeg startede (næsten) helt forfra og fremtryllede denne skitse:

KA-POW
Lynet repræsentere formig det farlige og  det fascinerende. Det er nærmest overnaturligt. Noget der kommer fra et mystisk sted.Så efter et par forsøg med skifttyper blev det til det logo i så I forrige indlæg. 

Det var så lidt unødvendigt ekstramateriale. Mest for at bevise at der faktisk er gang i den her blog, selvom det bedst bevises ved faktisk at holde gang i den.

Og jeg bliver ikke sur hvis I efterlader en kommentar.


3 kommentarer:

  1. Bare for at være træls :o)
    "Ifølge § 132 i borgerlig straffelov straffes den med bøde, der forsætligt eller ved uagtsomhed på retsstridig måde benytter kendetegn eller dragt, som er forbeholdt dansk eller fremmed offentlig myndighed eller militærpersoner, og bestemmelsen gælder også med hensyn til efterligninger. Paragraffen skal forhindre misbrug af bl.a. rigsvåbenet og kronen."

    SvarSlet
  2. Jeg ville næsten tage det som et kompliment hvis jeg fik en straffesag på nakken. Det ville da betyde at der var nogle der læste det jeg skrev

    SvarSlet